Thursday, January 31, 2013

Angin Rajin Datang.

Assalamualaikum uollsss..

Malam ni tetibe rasa rajin.Hehe.Menyampah betul tipu gini padahal jeles sebab tadi tengok orang lain pakat sibuk duk update blog.

Jadi terlebih dahulu pada malam yang indah ni bersaksikan bulan dan bintang kita mestilah ucapkan apa? cantik? tak.Alhamdulillah ye anak-anak sebab masih diberikan kesempatan tengok dunia ni,tengok mak bapak,kan? kenapa tiba-tiba angin nak jadi ustazah datang ni? arghhhh

Pernah tak apa yang korang alami tak seperti yang korang plan? Tak kira lah dalam perhubungan ke,aktiviti ke,apa-apa sajalah..Macam mana korang rasa? Kecewa gila an.

Penah satu kali tu saya memang rasa down sangat-sangat.Confidence at the lowest level omputih cakap.memang rasa diri ni tak boleh buat.Hanya harap pertolongan Allah aje.Tu pun tak harapkan 100%.Hampeh punya makhluk.Bukan apa,sebab rasa diri ni tak cukup beriman bertakwa beramal soleh lagi.Rasa macam tak layak je nak mintak Allah tolong banyak-banyak.Ye lah,sedar diri lah sikit kita ni.And things turned out like i thought..Benda tu tak jadi..

Jadi saya pikir balik,kenapa jadi macam ni? Saya jadi murung.Murung semurung-murungnya.*apakah?*..Emmm kesimpulannya saya rasa saya kena yakin dengan diri sendiri,berani kerana benar,takut kerana salah kan? Apply sungguh-sungguh apa yang kita belajar dan jangan kalut nak siapkan sesuatu tu.Sebab mungkin akan jadi tak cantik.Macam buat kek biskut jugak,kalau buat cepat-cepat akan jadi sememeh kan? Tapi kalau memang expert tak pe lah.Expert tu pun wujud sebab keyakinan jugak kan?


Kesimpulan seterusnya ialah sebab saya tak cukup yakin dengan Allah.Saya pikir kalau nak tambah keyakinan kepada Allah dengan mendekatkan diri kita kepadaNya.Kalau pun kita tak boleh jadi yang terbaik at least kita cuba kan?

Dan kita tak boleh cepat putus asa dengan diri sendiri kan? Buang rasa malu kita sikit-sikit jangan semua tau sebab malu tu kan sebahagian daripada iman.Malu-malu kucing boleh.Jangan fikirkan sangat apa pandangan orang terhadap kita sebab benda tu akan buat kita rasa down sangat-sangat.Trust me uolss.Mesti uolss penah rasa jugak kan?

Dan yang terakhir,saya rasa mungkin saya mengantuk Saya tidur dulu.

Assalamualaikum ! kroohh krohhhh

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye korang.Terima kasih. :)