Wednesday, August 7, 2013

Selamat Hari Raya!

Assalamualaikum korang!

Bismillahirrahmanirrrahim..Ya Allah,rasa macam lama gila tak update blog.Padahal tak sampai 5 bulan pun lagi.Over kan haku.So macam mana puasa? Okey ke? Baju raya semua dah ready? Dah gosok ke? Banyak tanya pulak.Macam la ada orang nak jawab.Hahh sadis betul.

Banyak benda sebenarnya nak tulis tapi takut jadi macam karangan masa SPM dulu pulak.Meleret-leret.Jadi saya ringkaskan aje lah ye.Sekarang ni saya belajar kat CFS IIUM atau senangnya UIA lah dalam bidang Pharmacy.Setakat ni okey lagi belajar setakat blur campur mengantuk tu biaselah kan.Haha.

Korang korang,korang ingat tak yang post itew pasal JPA-MARA berabad yang lepas? Tak ingat lettew.Scroll bawah ye kalau tak tahu.Nak dijadikan cerita,pada suatu petang sedang aku menuju ke mahallah(asrama),telefon bimbitku berdering tanda ada panggilan masuk.Nombor itu tidak dikenali.Lalu aku menjawab panggilan itu dan alhamdulillah aku mendapat berita gembira iaitu diberikan rezeki oleh Allah untuk melanjutkan pelajaran ke UK( united kingdom bukan ulu klang.kuikui) dalam bidang pergigian.Perasaan tu memang happy campur terkejut sebab tak sangka dan tak menaruh harapan langsung kan.Bincang punya bincang dengan mak ayah,diorang tak bagi.Biaselah,anak bongsu kan susah sikit nak lepas.Bila tanya mak kenapa tak boleh,dia cakap "mi takut adik jadi macam Amalina".Pastu saya dalam hati macam errr..errr..kenapa pulak amik contoh Amalina sedangkan contoh baik yang lain tak amik pulak.Tapi takpe,saya memang tak bersungguh nak pergi pun.UIA pun ok ape kan??

Mula-mula msuk CFS IIUM tu memang sadis gila.Tiap-tiap hari nangis kot rindu mak ayah rindu rumah.Again,anak bongsu kan.Sekarang dah ok lah sikit.Kwan kawan pun baik tapi ada jugak yang psiko.Stress haku dibuatnya berkawan dengan dia sampai ada sekali tu saya menangis ye sebab tak tahan sangat.Jadi baik ambik langkah awal dengan menjauhkan diri.Jahat ke saya? Tapi daripada stress baik buat camtu kan? Haii macam-macam orang jumpa bila msuk u ni haa..Kena pandai-pandai urus lah kalau tak boleh jadi gila rasanya.Haha

Oh yaa!! Masuk u ni iman kena kuat oo sebab selalu sangat tertengok laki hensem.Diulang TER ya.hihi.Kalau saya tak tahu malu nak aje kejar laki laki hensem tu mintak nombor phone.Nasib baik ada iman lagi walupun sejemput je.Dah kenapa kau melalut pasal ni Anis?!

Ok masuk bab raya kejap,saya nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA kat korang yang sudi baca blog ni samaada sengaja ataupun tudak.ekk? Kalau ada terasa terguris hati tersentap kat mana-mana dengan penulisan saya harap maaf ye.Kalau ada yang tak puas hati ke apa ke tegurlah.InsyaAllah saya tak akan jadi kanibal yang makan orang.Maaflah ye takde kad raya segera macam orang buat dalam facenook eh silap facebook.Sori malas backspace tetiba.Semoga kita semua dapat bertemu lagi dengan Ramadhan pada tahun depan.InsyaAllah.Sampai ni je lah ye.

Assalamualaikum! :)


No comments:

Post a Comment

Sila komen ye korang.Terima kasih. :)