Saturday, September 20, 2014

I'm not good with this..

Assalamualaikum.

Dah dekat hujung-hujung ni sem banyak la pulak benda kan. Assignment, projek, test, final..hmmm..letih otak. Nama pun jihad kan. Kalau x de cabaran jihad ke namanya. Husnudzon..

Malam ni sayu sikit. Biaselah masalah budak remaja ngan kawan-kawan. Alaa itu pun nak kecoh meknis ni.

Aku pernah join society dan pernah jadi ketua. dan aku rasa aku tak layak jadi ketua. Aku takkan offer diri jadi ketua dalam mana-mana group or discuussion. Because i know that i'm not qualified enough. Its up to them whether they consider me as a leader but kalau aku kurang ciri-ciri yang kau harapkan itu kau punya pasal cause i told you earlier that i dont want. I'm more comfortable to be a follower. Mungkin sebab aku ni penakut. Takut nak galas tanggungjawab. Tanggungjawab sebagai dai kepada diri sendiri pun hancur lagi.

And one more,IF YOU ASKED FOR SOMEONE's OPINION PLEASE SHOW SOME RESPECT. Namapak tak marah kat situ. Actually it really did hurts inside. Dont ask for others' opinion if you cant accept them. Just dont. It wont be the same anymore, friends. Not because of grudge, but  it will remain, the scars will be there. Pernah tak ada orang tanya pendapat korang pasal assignment contohnya, pastu korang bagi pandangan yang sejujurnya ( dengan bahasa sopan lagi ), pastu diorang cakap''do it yourself then.''

Aku tak paksa pun diorang buat, aku cakap kalau rajin buat lah. Then diorang nak buat. Benda tu dah okei pun,cuma kalau nak cantik renovate sikit lah. Pastu merungut. Mungkin salah aku jugak sebab macam tak hargai usaha diorang. But heyy you asked for my opinion. Dan aku memang cerewet. Bukan apa, aku suka benda yang simple dan tak serabut. Jadi bila aku tengok benda-benda yang aku tak berkenan aku terus terang lah. Its hard to deal with humannnn bcause their mouth and heart said different things!

Thanks sebab bagi aku satu pengajaran harini. Being a leader is not so bad but it is a disaster for me. But of course depend pada anak buah jugak.

Aku tak paham kenapa aku perlu tulis benda ni. Geram sebenarnya. Korang, please appreciate eh orang punya opinion. :)

assalamualaikum

*kalau marah/geram memang akan terspeaking.

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye korang.Terima kasih. :)